5 Stappen Voor Een Gezonde 2014 !! ♥ ♥

PicMonkey Collage99Voor mij was gezonder leven een belangrijke voornemen voor 2014. Voor veel mensen is dit een hele belangrijke voornemen en ook nog eens een hele moeilijke voornemen. Ik zal me deze maand januari aan een plan houden met 5 stappen. Mij leek het wel gemakkelijker, om rustig aan te beginnen en niet meteen beginnen met bijna niks te eten en sporten totdat mijn lichaam geen zin meer heeft om iets te doen. Dat is trouwens ook echt heel ongezond om te doen, het is echt veel beter om een gezonder leven rustig aan op te bouwen. Ik zal met jullie mijn 5 stappen delen, en misschien heeft 1 van jullie daar ook wel iets aan.

 Verminder het eten van zoetigheden. Dat is misschien wel wat anders dan wat jullie normaal horen, want mijn moeder zegt eet helemaal geen zoetigheden. Dat is echt heel erg lastig, ten minste voor mij wel, en als dat ook voor jouw lastig is, je hoeft niet helemaal te stoppen. Je kan van bijvoorbeeld 3 pakken snoep per weer, naar 1 pak snoep per week. Je moet het echt opbouwen je moet niet meteen beginnen met meteen stoppen, maar het rustig opbouwen.

  Hou je aan een bepaalde schema wanneer je mag eten. Ik weet van mezelf dat ik niet ontbijt, maar wel een heleboel in de middag en in de avond eet. Ik heb dus een schema gemaakt : In de ochtend ontbijten, eet een broodje met thee zonder suiker. In de middag tijdens de schoolpauze om ongeveer 2 uur weer een broodje eten en dan in plaats van drinken gewoon lekker water drinken. En dan in de avond, lekker mee eten met het avondeten, maar niet teveel hou jezelf in bedwang. En als je trek krijgt gewoon een appel eten of een andere soort fruit en niet meteen een zak chips pakken of koekjes.

 Drink veel water. Zoals ik hierboven al had verteld dat je pakjes drinken kan vervangen in water. Om het wat makkelijk voor jezelf te maken, kun je op school of op werk wel gewoon water drinken en als je thuis bent thee maken met een smaakje. Je kan natuurlijk wel een suikerklontje toevoegen aan je thee als je echt niet zonder kan, maar het is natuurlijk wel veel beter om thee zonder suiker te drinken.

 Zelf koken is veel beter dan buiten te gaan eten. Ik eet echt heel vaak buiten en dat is echt heel erg ongezond. Mijn moeder heeft suikerziekte dus die maakt het eten nooit te zout. Mij leek het ook leuk om deze maand en de rest van het jaar zo veel mogelijk thuis te eten en ook zelf te koken. Gewoon een lekkere gezonde salade maken en andere gerechten die gewoon heel gezond zijn.

 Veel bewegen. Het allerbelangrijkste is veel bewegen. In de winter is het soms wel lastig om te gaan rennen of om überhaupt naar buiten te gaan. Je kan ook gewoon 2 uurtjes lang oefeningen thuis doen. Als je een trap hebt kun je traplopen, je kan springtouwen, dansen en ook het hele huis schoonmaken telt voor mij als een sport.
♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥ 

 Ook wilde ik jullie even vertellen dat jullie je dromen niet moeten opgeven. Als je echt wilt afvallen en gezonder wil leven ga achter je doel aan, en dan lukt het je wel.

♥   Het allerbelangrijkste niet niks meer eten, en als je iets eet het dan overgeven dat is echt niet gezond. Bouw alles heel rustig op.

Een gedachte over “5 Stappen Voor Een Gezonde 2014 !! ♥ ♥

  1. Pingback: ♥ All I Want For 2014 !! ♥ | beautybabe33

Geef een reactie

